BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.


Părţile principale ale oricărui automobil





Motor

Şasiu

Caroserie

Electric













Motorul electric



Anul 1835. Thomas Davenport a făcut prima demonstraţie cu un motor electric capabil sa pună in miscare o masină. Un an mai tarziu, un alt inventator, Charles Page, a realizat un experiment asemănător. In 1851, acesta a reuşit performanta de a atinge 25Km/h (16mph) cu un motor electric. Marea problema in prima jumatate a secolului 19 era ca nu existau baterii. Masinile "electrice" trebuiau sa fie racordate la retea. Din fericire, in 1881 au aparut bateriile si metodele de incarcare, oferind astfel posibilitatea ca in 1886 sa apara primul vehicul cu motor electric. Era un triciclu construit de H. S. Possons. Dupa 1890 lucrurile au inceput sa se miste rapid. "Trasura fara cal" a captat din ce in ce mai multa atentie din partea publicului. Piata a inceput sa fie destul de aglomerata. In 1895 erau 70 de astfel de masinarii (sau in curs de productie), din care 12 erau 100% electrice (37 erau bazate pe motoare cu combustie interna). Pana in 1900, cota automobilelor electrice a atins 38% din totalul pietei. Restul era impartit intre motoare pe abur (40%) si motoare pe benzina (22%). Entuziasmul pentru masinile electrice era datorat faptului ca motorul pornea foarte usor (comparativ cu masinile pe benzina sau cele pe abur) si ca era foarte silentios. Totusi, problema stocarii energiei in baterii era foarte stridenta. Pentru a rezolva aceasta problema, Thomas Edison a inventat in 1901 o baterie facuta din Nichel si Fier. Din pacate, bateria era foarte grea si scumpa. Cercetarile au continuat si pana in 1909, Edison a mai inventat alte tipuri care au revolutionat automobilele electrice. Prima decadă a secolului 20 este considerată epoca de aur a vehiculelor electrice. In acelasi timp, motoarele cu combustie interna evoluau din ce in ce mai rapid. Henry Ford a construit in 1906 modelul K, pentru ca 3 ani mai tarziu sa construiasca modelul T. Ambele masini reprezentau o concurenta serioasa masinilor electrice. Totusi, masinile electrice au continuat sa aiba partea lor de piata pana in 1920, cand automobilele cu motoare termice au invadat piata americana.