![]() |
Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
Termenul de motor cu aprindere prin scânteie se refera de obicei la motoarele cu ardere interna, în special motoarele pe benzina, La motorul cu aprindere prin scânteie initierea procesului de ardere a amestecului aer-combustibil se face în interiorul camerei de ardere cu o scânteie de la o bujie. Termenul contrasteaza cu motoarele diesel cu aprindere prin compresie, unde caldura generata de compresie este suficienta pentru a initia procesul de ardere.
Comprimarea unui gaz conduce la cre?terea temperaturii sale, aceasta fiind metoda prin care se aprinde combustibilul în motoarele diesel. Aerul este aspirat în cilindri si este comprimat de catre piston pâna la un raport de 25:1, mai ridicat decât cel al motoarelor cu aprindere prin scânteie. Spre sfârsitul cursei de comprimare motorina este pulverizata în camera de ardere cu ajutorul unui injector. Motorina se aprinde la contactul cu aerul deja încalzit prin comprimare pâna la o temperatura de circa 700-900 'C.Arderea combustibilului duce la cre?terea temperaturii si presiunii, care actioneaza pistonul. În continuare, ca la motoarele obisnuite, biela transmite forta pistonului catre arborele cotit, transformând miscarea liniara în miscare de rotatie. Aspirarea aerului în cilindri se face prin intermediul supapelor, dispuse la capul cilindrilor. Pentru marirea puterii, majoritatea motoarelor diesel moderne sunt supraalimentate cu scopul de a mari cantitatea de aer introdusa în cilindri. Folosirea unui racitor intermediar pentru aerul introdus în cilindri creste densitatea aerului si conduce la un randament mai bun.