BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.


Nicolas Joseph Cugnot





Nicolas-Joseph Cugnot (26 februarie 1725 - 2 octombrie 1804) a fost un inventator francez. El a construit primul vehicul autopropuls. Aceasta afirmatie este contestata de unele surse, cu toate acestea, se sugereaza ca Ferdinand Verbiest, un membru al unei misiuni iezuite din China, se poate sa fi fost primul care a construit o masina in jurul anului 1672. Cugnot sa nascut in Void-Vacon, Lorena, (in prezent departamentul Meuse), Franta. El s-a antrenat ca un inginer militar.

El s-a experimentat lucrand cu modele avand motoare cu abur pentru armata franceza, destinate pentru a transporta tunuri, incepānd din 1765. Cugnot a fost unul dintre primii care au reusit sa faca un dispozitiv pentru convertirea miscarii unui piston in miscare de rotatie prin intermediul unui aranjament cu clichet. O mica versiune a masinariei sale cu trei roti numita "fardier a vapeur" a functionat in 1769.Un fardier era o constructie uriasa pe doua roti, trasa de cai, folosita pentru a transporta echipamentele foarte grele.

În anul urmator, o versiune completa a "fardier-ului" cu aburi a fost construita pentru a transporta 4 tone si avea o viteza de 7.8km/h, o performanta care nu se realizase pana atunci.

Vehiculul, care cantarea aproximativ 2.5 tone, avea 2 roti in partea din spate si una in fata, unde in mod normal trebuia sa fie caii.Roata din fata sustinea cazanul pentru fierbere si mecanismul de directie.

Vehiculul s-a dovedit a fi foarte instabil, ca urmare a proastei distributiia greutatii - care ar fi fost un dezavantaj serios acesta fiind destinat sa poata traversa teren accidentat si de a urca dealuri abrupte.

În 1771, al doilea vehicul se spune ca a iesit de sub control si a daramat o parte dintr-un zid(se spune ca acesta a fost primul accident auto). Dupa cateva incercari, proiectul a fost abandonat si experimantul cu vehicule mecanice al Armatei Franceze a fost abandonat.

În timpul Revolutiei Franceze, fondurile lui Cugnot au fost retrase in 1789, si inventatorul a plecat in exil, la Bruxelles, unde a trait in saracie.

La scurt timp inainte de moartea sa, el a fost invitat inapoi in Franta de catre Napoleon Bonaparte si Nicolas-Joseph Cugnot s-a intors la Paris, unde a murit la 2 octombrie 1804.