BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink


Henry Ford





Henry Ford (n. 30 iulie 1863- d. 7 aprilie 1947) a fost fondator al industriei americane de automobile, a intemeiat Ford Motors Company (1903), autor al unui nou mod de organizare a productiei industriale, cunoscut sub denumirea de fordism.

Henry Ford s-a nascut pe data de 30 iulie 1863, in districtul Wayne, Michigan. Fiul unor emigranti irlandezi, Mary si William Ford, care s-au stabilit la o ferma in Dearborn, işi ajuta tatal cu gospodaria, şi urma scoala intr-o cladire cu o singura clasa. Cu toate acestea, Ford nu a fost atras nici de scoala, nici de viata de la ferma, şi la vârsta de 16 ani, a plecat la Detroit pentru a-si gasi o slujba.

S-a angajat ucenic la un atelier auto, unde a invăţat totul despre motorul cu ardere internă. După câtiva ani in care a invăţat aceasta meserie, Ford s-a intors la fermă, la familia sa, şi a lucrat part-time pentru Westinghouse Engine Company. Ford şi-a deschis propriul atelier auto la ferma sa şi a inceput sa repare motoare si masini. in aceasta perioada, Ford s-a indragostit de Clara Bryant, cu care s-a casatorit in 1888.

Henry Ford, dupa câteva experimentari cu vehicule power-driven el s-a dus in 1890 in Detroit şi a lucrat ca mecanic şi inginer cu Edison Company. Ford va continua sa lucreze in timpul sau liber iar in 1896 va finaliza primul sau automobil. Renuntând la Edison Company in 1899 el va deschide Detroit Automobile Company.

Un dezacord cu asociaţii l-a lasat pe Ford sa organizeze in 1903 o companie Ford Motor Company in parteneriat cu Alexander Malcomson, James Couzens, şi fraţii Dodge. in 1907 el va cumpara stocurile asociaţilor sai, astfel ca familia Ford va rămane la puterea companiei.

Când, in 1903, Henry Ford şi-a deschis afacerea de la Detroit, tot ce-si dorea era sa producă şi sa vândă maşini. Timp de 19 ani a vândut numai un singur fel de maşină: cunoscutul Model T. Dar intr-un numar impresionant: 15.500.000, jumatate din productia mondiala. Linia sa de asamblare, de-a dreptul revolutionara, i-a permis sa vânda masinile la un pret la care putea sa aiba acces o familie americana cu venituri medii. Celebrul constructor de automobile a reusit performanta de a dubla salariile muncitorilor simultan cu reducerea orelor de lucru. Ceea ce pâna atunci era doar o jucarie pentru capriciile celor bogati a devenit, gratie lui Henry Ford, o necesitate a vietii cotidiene, fericind lumea cu autostrazi, statii de benzina si ambuteiaje.

Prin diferite optimizări, in special la linia de ansamblare, prin realizare unor standarde pentru maşini, Ford a reuşit să o ia inaintea celorlalţi competitori cu o maşină ieftină, standardizată.



Din gândirea lui Henry Ford:



1. „Nicio sarcină nu este prea grea dacă o imparţi in cĂteva sarcini mai mici.”



2. „Nu banii iţi aduc siguranţa. Siguranţa ţi-o poate da doar un bagaj valoros de cunostinţe, experienţa si abilităţi.”



3. „Esecul nu inseamnă decat oportunitatea de a incepe din nou, de data asta mai inteligent.”



Legenda lui Henry Ford



Henry Ford a transformat modul nostru de viata datorita autovehiculelor practice si accesibile. El a fost inventatorul metodelor de productie moderne in masă care au devenit referinta practicilor industriale in cursul primei jumatati a secolului 20.



Născut pe 30 iulie 1863 la Springwells, Township, Wayne County in Michigan, era fiul cel mai mare din cei 6 copii ai lui William si Mary Ford, o familie prospera de fermieri. Isi impartea timpul intre scoala si municle agricole. Din frageda pruncie, arata interes pentru mecanica. Astfel ca va deveni un geniu. Astazi, este recunoscut drept una dintre cele mai importante figuri din industrie. In 1875, la 12 ani, Henry isi petrece intregul sau timp liber intr-un mic atelier, echipat chiar de el. El a construit aici primul sau motor cu aburi, la varsta de 15 ani, inainte de a-si parasi casa in 1879 pentru un oras vecin cu Detroit, unde va aprofunda cunostintele de mecanica, revenind uneori acasa pentru a-si ajuta familia la muncile campului. Va invata timp de 3 ani dupa care se va intoarce la Dearborn. Apoi, isi va dedica timpul repararii motoarelor cu vapori, in diferite ateliere, si intretinerii utilajelor de la ferma tatalui sau. In 1888 se va casatori cu Clara Bryant si isi va intretine familia angajandu-se intr-o otelarie.



In 1891, Ford devine inginer la “Ediso Illuminating Company” din Detroit. Promovarea sa in 1893 ii va oferi timpul si mijloacele mobilizarii atentiei catre experimentarea motoarelor cu combustie interna.

Experimentele sale cunosc apogeul in 1896 cand a realizat propriul sau vehicul automotor- Cvadriciclul. Primul motor Ford din istorie a fost testat in bucataria familiei Ford. O data cu aceasta tentativa, el a realizat un motor instalat pe un sasiu, echipat cu 4 roti de bicicleta. Astfel a luat nastere prima masina Ford.

In 1899, Henry demisioneaza de la Edison si organizeaza “Detroit Automobile Company”. Un an mai tarziu, compania dă faliment. In acest timp, el concepe si construieste mai multe masini de curse.

Ford Motor Company a fost fondată in 1903. Henry Ford, cu 25, 5 % actiuni devine vice presedinte si inginer sef. Incet, incet la fabrica Ford din bulevardul Mach din Detroit au ajuns sa se construiasca mai multe masini pe zi. Doi sau trei oamnei se ocupau de cate o masina utilizand componente cumparate din afara tarii. Prima masina terminata a fost vanduta in 23 iulie 1903. Henry devine astfel presedinte si proprietar in 1906. Henry Ford si-a indeplinit visul de a produce un automobil la un pret rezonabil, fiabil si eficient datorita modelului T, in 1908. Acest vehicul a deschis o noua epoca. Era usor de condus si de intretinut si se comporta bine pe drumurile grele. Acesta a fost un succes imediat.

In 1919, Henry si fiul sau, Edsel, vor recumpără participatiunile actionărilor minoritări si vor deveni singurii proprietari ai companiei. Edsel, care ii va succede tatalui sau ca prim presedinte, va detine aceasta functie pana la moartea sa in 1943.



Henry Ford si-a imaginat prima linie de asamblare mobilă in 1913 si a revolutionat procedeele de fabricare cu Modelul Ford T. Astfel, prima fabrica Ford cu sediul la Highland Park, in Michigan, devine referinta in materie de sisteme de productie in serie pentru lumea intreaga.

Intentia lui Henry Ford a fost clar aceea de a produce cel mai mare numar de vehicule, de conceptie rezonabila, la cel mai jos cu putinta pret. In acele vremuri, a poseda o masina era un privilegiu. Obiectivul lui Henry Ford era acela de a “lumea pe roate”si a produce un vehicul accesibil unui numar mare de oameni. Pentru a atinge acest obiectiv al consumului de masă, Henry Ford mai avea incă nevoie de a creste productivitatea. Muncitorii uzinei de la Detroit au fost pozitionati pe posturi prestabilite. Un cablu atasat la sasiu, ii permitea sa deplaseze vehiculul aflat in constructie, inainte de a-l opri pe acesta la fiecare etapa de asamblare.

Henry Ford s-a inspirat din principiile unor pionieri in domeniu cum ar fi Elihu Root (care definise un mod de asamblare plecand de la segmentarea si simplificarea procesului de fabricare). Pe masura ce experimentul sau a avansat, Henry Ford va ameliora metodologia. Viziunea sa despre productia in serie urma sa devina realitate. Pentru a reduce constrangerile de utilizare a fortei de munca calificata, Henry Ford a recurs la folosirea unor piese intersanjabile ce puteau fi montate de agenti necalificati. Spiritul de inovatie se aplica in egala masura sistemului de transport prin severitate si intelegere. Implantarea personalului si a uneltelor facea obiectul unor studii meticuloase pentru a asigura linia de productie fara greseala. In sanul fiecarui departament, modul de operare era descompus in unitati specifice. Alura productiei se va accelera , uneori chiar dublandu-se. Liniile destinate subansamblelor au fost create in toate activitatile de productie - dupa cum remarca Henry Ford- “in fabrica, totul este in miscare”.